Tuesday, January 19, 2010

Zaman berlalu

Mabruk kpd hadi & k.mas yg selamat diijab kabulkan
pada hari raya aidil adha yang lalu.

Terasa baru semalam kita bersama–sama bergelak ketawa, makan bersama, study bersama, berkongsi pelbagai cerita dan bersama-sama keluar berjalan-jalan menghilangkan kekusutan di kepala dan menghilangkan keboringan.
Tapi semua itu kini tinggal kenangan, masing2 membawa haluan pelayaran mengikut destinasi masing2. Dan mungkin selepas ini, hanya masa dan takdir kita dapat bertemu kembali. Tapi, pertemuan tersebut tidak mungkin sama dengan pertemuan kita yang lalu. Semua itu tidak dapat kita ulangi kembali kerana masing2 mempunyai kehidupan sendiri.
Ermmm…satu persatu sahabatku selamat melayari satu alam yang berbeza dari dahulu. Alam yang memerlukan komitmen yang lebih dan tanggugjawab yang bertambah.
Iaitu alam PERKHAWINAN…Tapi, yang penting ukhuwah kita tetap seperti dulu. Cuma, keadaan dan zaman yang berbeza. Kerana diri kita dalam dunia ini ibarat belayar di tengah samudera duduk bernaung di bawah layar sedangkan zaman berjalan terus bersama kita.
Tapi, ape2 pun aku sebagai sahabat yang menyanyangi korang kerana Allah sentiasa mendoakan kebahagiaan di dunia dan akhirat. Dan, dapat membina mahligai berasaskan Islam dan melahirkan pejuang-pejuang agama Allah. Korang pun jangan lupa doakan aku dapat naik pelamin cepat (heheheehe…berangan je la…)
- Tahniah jugak wat ita, roihah, faridah, syibah yg selamat mendirikan sebuah masjid.
Secebis kasih membuatkan kita sayang,
Seucap janji membuat kita percaya,
Sekecil luka membuat kita kecewa.
Tapi, sebuah persahabatan selamanya bermakna…
Semoga kita dapat bertemu….

No comments:

Post a Comment