Saturday, December 29, 2012

Salam tahun baru

   Tanda-tanda akhir zaman begitu jelas sekarang. Ini terbukti dengan tanpa sedar fajar 2012 akan berlabuh dan fajar 2013 akan menyinsing.
   Mungkin sekarang setiap orang merancang untuk meraikan tahun baru ini dengan pelbagai cara. Bagi yang muda dengan cara muda dan yang tua dengan cara tua. Tapi, ada juga yang meraikannya tanpa menyedari tahap umur dan yang paling menyedihkan tanpa memperdulikan batas-batas agama.

   Jika tahun baru 2012 lepas pelbagai kes maksiat telah dibongkar pada malam tahun baru, bagaimanakah pula pada malam sambutan tahun baru pada tahun ini??Adakah masih sama atau terdapat maksiat yang lebih dasyat lagi??Antara kes yang telah dipaparkan pada sambutan tahun baru 2012:
-Bawa 2 anak buat maksiat
-Hotel bajet tempat maksiat

   Jadi, bagaimanakah semua pihak memainkan peranan untuk mengelakkan perkara maksiat yang telah berlaku pada sambutan tahun baru yang lepas akan berulang??Atau masih ada pihak yang tidak nampak kepincangan yang berlaku pada sambutan lalu dan masih mengadakan sambutan yang melalaikan??Semuanya akan terjawab pada tanggal 12 malam 1/1/2013 ini.


Tahun ini hampir berlalu,
Belum pun tergores coretan bererti,
Belum pun setiap gagasan menjadi nyata,
Tapi, semuanya masih tercoret untuk dicapai.
Padahal telah berada dipenghujung 2012,
Semuanya insyaallah akan terlewati,
Semoga ada perubahan dalam lembaran baru.
Selamat tahun baru 2013.

-Selamat tahun baru buat semua insan yang ku sayang,semoga azam tahun ini yang tidak kesampaian akan terlaksana pada tahun hadapan. Dan, lembaran 2013 akan terukir sesuatu yang lebih bermakna buat kita semua.Aminnnn....

No comments:

Post a Comment