Friday, June 8, 2012

Hamba ALLAH

   Dalam keadaan aku dan sahabat-sahabat di bumi Mesir sibuk study untuk imtihan fasa kedua, keluarga dan sahabat-sahbat di Malaysia sibuk bercuti. Jadi,agak tercuit juga perasaan ini huhuhu:(
  Tapi, lumrah la kehidupan sebagai hamba Allah. Putaran roda kehidupan,putaran aktiviti kehidupan,putaran fasa kehidupan. Bersyukur tidak terhingga dilahirkan di dunia sebagai hamba Allah yang berakal dan sebagai hamba Allah yang ditaklifkan sebagai khalifah di bumi Allah.

  Tidak guna berbangga dengan pentaklifan tersebut, jika diri tidak melaksanakan apa yang ditaklifkan. Sebagai khalifah di bumi yang serba luas ini begitu banyak tanggungjawab yang perlu dilaksanakan. Tanggungjawab sebagai seorang anak, seorang isteri/suami, seorang ibu/ayah dan yang paling penting tanggungjawab sebagai seorang muslim.

  Diri yang serba lemah ini, ingin mengajak sahabat-sahabat untuk sama-sama menjalankan tanggungjawab sebagai seorang muslim tanpa meninggalkan muslim yang lain.Ini adalah kerana, muslim era kini telah ramai yang tersasar dan terbuai dengan dakyah-dakyah YAHUDI yang tidak pernah berhenti.

No comments:

Post a Comment